Što je SEM? Koristi se kako bi se adresirale različite opcije dostupne za korištenje tražilica - plaćene oglase. Uključuje stvari poput SEO-a, plaćenih glasa i ostalih servisa vezanih za tražilice.
Prednosti: Mogućnost plaćanja ovisno o broju klikova (plaćate za klikove koji odvedu posjetitelje s reklame na vašu stranicu, quality score). Oglasi u uspješnoj SEM kampanji bit će prikazani samo onim korisnicima koji traže vaše proizvode ili usluge.

Što je SEO? Skup istraživanja i aktivnosti, čiji je zajednički cilj napraviti sve što je moguće kako bi se određena web stranica domogla prvih pozicija na Google tražilici.
Prednosti: Optimizacija za web tražilice je dugoročna investicija, ali donosi i dugoročne rezultate - vaši novi klijenti vam dolaze samostalno i besplatno.
Aktivnosti koje poduzimamo kod stvaranja plana za proces optimizacije:
Analiza ključnih riječi, analiza konkurencije, izbor ključnih riječi.
Dodavanje internih poveznica, vanjskih poveznica, integracija s društvenim mrežama. Prilagođavanje koda, poboljšanje brzine web stranice, responzivan dizajn.

Stvaranje kvalitetnog sadržaja (redovito pisanje bloga, video i sl.)
Instalacija Google analytics-a na web stranicu. Alat koji generira detaljne izvještaje što se događa na vašoj web stranici.
Što sve možemo saznati ako pravilno koristimo Google Analytics?

Zaključak:
SEO i SEM nisu konkurentni servisi. SEO se smatra podgrupom SEM servisa. Ako želite voditi posao na internetu, trebate biti vidljivi i u organskim i u plaćenim poveznicama, što znači da vam trebaju i SEO i SEM.